środa, 4 kwietnia 2012

Zaczynamy - "Czarnoksiężnik z Archipelagu" Ursuli K. Le Guin.

Pieśń o stworzeniu Éa

"Tylko w milczeniu słowo,
tylko w ciemności światło,
tylko w umieraniu życie:
na pustym niebie jasny jest lot sokoła"


Pierwszą książką, którą chciałbym opisać będzie 1 część cyklu Ziemiomorze Ursuli K. Le Guin pt. "Czarnoksiężnik z Archipelagu". Nie jest to moje pierwsze spotkanie z tym cyklem ani z tą książką, jednak postanowiłem powtórzyć całą serię w sposób bardziej uporządkowany. Gdy poprzednio stykałem się z powieściami Ursuli niezbyt przykładałem uwagę do kolejności co jak wiadomo nie jest najlepszym sposobem na czytanie.
Tytułowego czarnoksiężnika (prawdziwe imię Ged) poznajemy jako dziecko i śledzimy jego losy do momentu osiągnięcia przez niego wieku około 20 lat.
Powieść oraz cały cykl to klasyka fantasy, jeżeli lubisz ten rodzaj to lektura wręcz obowiązkowa, jeśli nie miałeś do czynienia z fantastyką tego rodzaju to jak najbardziej polecam zacząć od tej pozycji. Książka jest wypełniona typowymi dla gatunku elementami czyli magia, dziwne zwierzaki, szczegółowe opisy świata oraz prawami nim rządzącymi. Dla przykładu mapa Ziemiomorza.
Książkę czyta się bardzo przyjemnie, lekko jedno do czego mógłbym się przyczepić to zbyt łatwa do przewidzenia fabuła brak zaskoczeń do wszystkich wydarzeń jesteśmy wcześniej przygotowani.
Polecam ją wszystkim moja ocena 4/6.

Poniżej linki do księgarni gdzie możecie zakupić tę książkę, linki są połączone z programem partnerskim więc jeżeli jesteś nią zainteresowany i kupisz po kliknięciu w poniższy link to dołożysz się na moją kolejną książkę. Dzięki ;).






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz