wtorek, 29 maja 2012

"Eragon" - Christopher Paolini

Główny bohater Eragon znajduje tajemniczy kamień, który okazuje się być jajem smoka. tak zaczyna się pierwszy tom cyklu Dziedzictwo. Typowa książka fantasy, można śmiało polecić początkującym czytelnikom tego gatunku. Zawiera całe spektrum typowych dla gatunku elementów mamy smoki, elfy, krasnoludy itp. Śledzimy rozwój głównego bohatera, przyglądamy się jak dorasta, dojrzewa, zmaga się ze swoim przeznaczeniem jak z wiejskiego niepiśmiennego chłopczyka powoli wyrasta mężczyzna którego celem jest ratowanie kraju z pod panowania okrutnego króla byłego jeźdźca Galbatorixa. Książka jest napisana prostym językiem i czyta się łatwo i przyjemnie.

Tak jak napisałem powyżej szczerze polecam młodemu i początkującemu czytelnikowi fantasy natomiast jeżeli masz już na koncie kilka innych pozycji na koncie to się zastanów czy warto sięgać po "Eragon-a", powieść może cię zanudzić. Choć z drugiej strony może być ciekawym pomysłem po książce cięższej gatunkowo jako lekka odskocznia nie wymagająca zbyt wielkiego zaangażowania.

Książka była debiutem autora i to w bardzo młodym wieku więc mam zamiar dać mu jeszcze jedną szansę i przeczytać drugi tom powieści - "Najstarszy".

Jeszcze jedna uwaga, książkę przeczytałem po obejrzeniu filmu co raczej nigdy nie jest dobrym pomysłem i tym razem było tak samo, powieść jest przeciętna ale film to porażka. Zresztą trzeba przyznać, że nie ma raczej dobrych filmów fantasy. Może poza trylogią Władcy Pierścienia ale nawet w tym przypadku książka jest o niebo lepsza od filmu.

Ocena: 4/6

Eragon





1 komentarz:

  1. Oglądałem film ale książki nie widziałem :) Zapraszam do mnie: http://ksiazki-recenzja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń