środa, 18 kwietnia 2012

E-czytnik - który wybrać.

Chciałbym się z Wami podzielić moimi przemyśleniami dotyczącymi wyboru e-czytnika. Niedawno sam stanąłem przed takim wyborem, po pierwszym przeglądzie internetu postawiłem sobie wymagania które powinien spełnić czytnik.
 - Cena nie wyższa niż 800 zł oczywiście im mniej tym lepiej
 - Ekran to e-link i tak jak pisałem w poprzednim wpisie na temat e-czytników to najważniejszy punkt wymagań.
 - Rozmiar ekranu to około 6 cali.
 - Formaty na jakich mi zależy to najbardziej popularne na rynku a więc EPUB, PDF, MOBI czasem może być przydatne czytanie DOC, HTML lub TXT.

Z powodu nie spełniania podstawowego wymagania dotyczącego ekranu odrazu odpadł ostatnio bardzo popularny i mocno reklamowany "czytnik" empiku Trekstor.

Do dalszego rozważania wybrałem następujące czytniki:


Kindle 4 Classic - Foto Amazon.
 dostępny:
bezpośrednio w Amazon.com
w sklepie bezkartek.pl wersja bez reklam
w sklepie bezkartek.pl wersja z reklamami










Kindle 4 Touch - Foto Amazon
 dostępny:
bezpośrednio w Amazon.com
w sklepie bezkartek.pl wersja bez reklam
w sklepie bezkartek.pl wersja z reklamami










Onyx Boox 60 S - Foto bezKartek.pl


dostępny:
w sklepie bezkartek.pl











PocketBookPro 611
dostępny:
w sklepie bezkartek.pl











Dość szybko z dalszych zawodów odpadł Onyx Boox za brak modułu Wi-fi, są co prawda inne modele tego producenta posiadające ten moduł ale wykraczają one poza wyznaczony budżet.
Następnie zrezygnowałem z Pocket ze względu na ekran o typie Viziplex a więc o jedną generacje do tyłu od najnowszego na rynku Pearla.
Zostały produkty Amazona, trochę zastanawiałem się nad ich wcześniejszym modelem K3 keyboard ale ze względu na opinie z internetu o słabej klawiaturze zrezygnowałem z niego.
Z pozostałych dwóch za Classic przemawiała cena od 444zł wersja z reklamami do 555zł bez reklam + 20 zł za przesyłkę (ceny z marca 2012) pomiędzy tymi kwotami była cena zakupu bezpośrednio w amazonie za około 515zł z przesyłką. Przewaga Touch to większa pamięć 4GB zamiast 2GB w Classic lepsza bateria oraz obsługa dotykowa choć dla niektórych może to być wadą ja jestem przyzwyczajony do takiej obsługi i mi to odpowiada. Cena dla Touch z marca 2012 to odpowiednio od 555zł do 666zł + koszty wysyłki 20zł oraz w amazonie około 630zł z przesyłką.
Po wielu nieprzespanych nocach :) zdecydowałem się na Touch mogłem jeszcze wybierać wersję K4 Touch 3G jednak dopłata około 150zł za darmowy dostęp do sklepu Amazon-u oraz angielskiej wikipedii to jednak uznałem za sporą przesadę i wybrałem wersję tylko z wi-fi.

Postaram się w najbliższym czasie na opisanie moich uwag na temat czytnika.

PS. Poniżej kilka innych czytników, którymi warto się zainteresować przy rozpatrywaniu zakupu:



1 komentarz:

  1. fajny blog (:,
    dzięki za wskazówki,
    szkoda, że nie ma nowych wpisów.

    OdpowiedzUsuń